Echipa infinita: un scenariu pentru squad-training

scenariile definitivate si propuneri pentru altele noi
Post Reply
Message
Author
User avatar
unistore.ro
tacut
Posts: 9
Joined: 05 Feb 2010, 16:44
Location: Piatra Neamt
Contact:

Echipa infinita: un scenariu pentru squad-training

#1 Post by unistore.ro » 15 Feb 2010, 23:36

As vrea sa cer opinia comunitatii de airsoft ACT despre acest scenariu pe care l-am postat initial pe ASR, si pe care il jucam, intr-o echipa din Piatra Neamt:

Acest scenariu se preteaza pentru orice locatie (dar in special CQB), cu orice numar de jucatori, cu mentiunea si rezerva ca este indicat doar pentru antrenamentul echipei, cu scopul de a imbunatati jocul ca squad.

Se impart zece jucatori (ca sa fie un numar rotund) in doua tabere: cea care apara (steagul, traseul, orice) si cea care ataca.

Echipa care apara:
- trebuie sa fie superioara numeric pentru a simula o aparare bine organizata; acest aspect se atinge si prin functia de respawn
- se pozitioneaza in orice loc pe harta, si are ca scop impiedicarea celeilalte echipe sa isi atinga scopul prestabilit
- jucatorii loviti pot sa reinvie doar intr-un anumit punct din afara traseului echipei care ataca, ca sa nu existe tentatia tinerii sub asediu a zonei de respawn, si pentru a echilibra superioritatea numerica.

Echipa care ataca:
- este compusa din trei membri (pot fi si mai multi, dar am descoperit ca acesta este numarul magic)
- membrul care a fost lovit se declara eliminat si se repozitioneaza in spatele ultimului membru al squad-ului
- trebuie sa finalizeze traseul prestabilit, indiferent de cate ori sunt eliminati membrii sai

Cand am propus acest scenariu, am avut ca exemplu echipa din care fac parte, care este compusa atat din incepatori, cat si din jucatori cu peste 2 ani de joc. Cu totii am jucat acest scenariu, si cu totii am ajuns la concluzia ca este folositor.

De ce?

Pentru ca:
- se obliga deplasarea in squad (un lucru deficitar la multe echipe)

- se observa necesitatea antrenamentului individual de imbunatatire a tirului, la acei care sunt deficitari in acest domeniu;

- team leaderii (in special cei care conduc echipa de 3) isi exerseaza abilitatile de leadership sub stresul unei situatii imprevizibile creata de repozitionare adversarilor, opusa stilului de joc clasic, in care se stie cine a fost eliminat, cati au mai ramas in joc, si pozitia lor;

- incepatorii pot invata in mod direct de la avansati modul de punere in practica a tacticilor de lupta in echipa;

- avansatii pot observa initiativele si modul de desfasurare a actiunilor incepatorilor, si se pot corecta anumite deficiente chiar in acel moment, nu intr-o sedinta separata;

- se reduc timpii morti, care nu sunt in beneficiul niciunui jucator, si care detensioneaza atmosfera uneori pana la pierderea chefului de joc;

- creste eficienta tuturor participantilor la acest scenariu, daca se are in vedere completarea unui traseu compus dintr-o serie de elemente foarte intalnite in scenariile generale (de exemplu, un traseu compus din: deplasarea din punctul A in B,apoi curatarea unei camere, capturarea steagului, transportarea acestuia in punctul C final)

- consumul de bile poate fi doar constructiv daca se trage doar pe functia de semi-automat, cu intentia de eliminare a adversarilor, si nu de a face supresie fara rost.

Acest scenariu de joc va fi folosit de echipele care in loc sa joace pac-pac intr-o zi de duminica, vor dori sa isi imbunatateasca abilitatea de a indeplini misiuni dificile auto-impuse, si care isi doresc sa poata sa joace eficient cu orice membru din squad, fara afinitati particulare sau parteneriate prestabilite.

Mi-ar placea sa citesc si chiar sa aud niste pareri, eventual constructive, daca veti incerca acest scenariu dupa conditiile enumerate mai sus. Discutia originala se poate vizualiza pe Airsoft Romania.
http://www.unistore.ro - Magazin on-line de replici si componente pentru airsoft si echipament tactic
Informatii la 0756160071.

User avatar
Anubis
ACT - Vierme
Posts: 4039
Joined: 24 Feb 2009, 20:45
Location: Pamant, Ro, TM
Contact:

Re: Echipa infinita: un scenariu pentru squad-training

#2 Post by Anubis » 16 Feb 2010, 10:08

Problema acuma este ca este iarna si sunt destul de putini jucatori la joc (comparand cu vara). Mai incolo cand se incalzeste o sa il incercam sa vedem ce iasa.
Image
Image

User avatar
rusu989
ACT - MIA
Posts: 2953
Joined: 12 Jul 2009, 19:25
Location: Timisoara
Contact:

Re: Echipa infinita: un scenariu pentru squad-training

#3 Post by rusu989 » 16 Feb 2010, 10:36

ideea e f buna , jocul nu devine plictisitor , incepatorii au ocazia sa isi cunoasca arma mai bine + sa invete ceva , iti exersezi tirul , te misti in echipa , jocul e dinamic , numa sa nu se puna aparatorii in locuri din alea imposibile de scos in cazul in care atacatorii trebuie sa parcurga un traseu strict . f tare + da cred ca 3 jucatori pe squad e ideal
Image
Image

User avatar
kix
ACT - Vierme
Posts: 2320
Joined: 10 Dec 2008, 01:51
Location: Timisoara
Contact:

Re: Echipa infinita: un scenariu pentru squad-training

#4 Post by kix » 16 Feb 2010, 10:44

La capitolul "Scenarii de antrenament & fun" - nota 10.
basist pana la "hit"
read the bible: http://mackila.com/airsoft/atp/

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest