Regulamentul de joc ACT

regulamentul in vigoare. DE MEMORAT !
sugestii si propuneri sunt binevenite
Locked
Message
Author
User avatar
sharpE
ACT - Vierme
Posts: 3605
Joined: 22 Dec 2008, 21:17
Location: Timisoara
Contact:

Regulamentul de joc ACT

#1 Post by sharpE » 22 Oct 2009, 10:56

I. Reguli de joc :

I.1.a) Oriunde va atinge o bila, chiar si in varful parului se considera lovitura. Strigati "Mort" si porniti spre baza tinand arma deasupra capului sau avand alte mijloace de avertizare vizuale sau auditive.
I.1.b) Daca va incasati bile din cauza ca ati plecat relaxat spre baza fara a preveni jucatorii ceilalti NU AVETI NICI UN DREPT SA VA SUPARATI.
I.1.c) Nu se considera lovitura primita din ricoseu.
I.1.d) In situatia unei lupte CQB in care un mort este blocat in linia focului si nu poate iesi fara sa incomodeze jucatorii activi, se da "pauza joc" timp de 5 secunde. In acest timp nimeni nu trage, iar jucatorul mort iese din blocaj. Este obligatia jucatorului mort sa numere pana la 5, din secunda in secunda. Cand numaratoarea ajunge la 5 restrictiile sunt ridicate. "Pauza de joc" poate fi extinsa de comun acord, prin intelegere la fata locului.
I.1.e) victima unui "Bang-kill" are obligativitatea sa strige "mort!".
I.1.f) victima unui "Knife-kill" are obligativitatea sa NU scoata nici un sunet, si sa ramana imobila 60 de secunde.

I.2. Loviturile in arma :
I.2.a) Mort daca nu ai arma secundara.
I.2.b) Daca ai arma secundara, strigi "ARMA!" si din acel moment nu mai folosesti arma principala. La urmatoarea lovitura esti mort.
I.2.c) Daca esti lovit in sidearm la interior iar arma principala nu e legala pentru interior => MORT in cazul in care esti blocat. Daca te poti retrage in exteriorul cladirii, sau in alt loc fara conflict CQB nu esti mort, si este permisa angajarea tintelor aflate in exteriorul cladirilor. (riscul e mare, pentru ca practic esti un jucator "dezarmat" care se plimba intr-o cladire)

I.3. INTERZIS
I.3.a) Nemuritorii + Nimeritorii
I.3.b) Blindfire ( sa tragi fara sa te uiti in directia in care tragi)
I.3.c) Discutiile in contradictoriu, reprosurile si/sau insultele pe terenul de joc.
I.3.d) Divulgarea de informatii de jucatorii morti, pe drumul catre safe-zone sau respawn.
I.3.e) Intrarea pe teren fara echipament adecvat de protectie (momentan doar ochelarii sunt obligatorii)
I.3.f) Scoaterea ochelarilor de protectie in zona de joc, din indiferent de motiv.
I.3.g) Tragerile (de lauda, de proba, etc.) de catre un jucator “mort” sau un spectator, in timpul unui joc in desfasurare.
I.3.h) Spawn-camping’ul (statul langa zona de respawn inamica pentru a lichida pe cei ce intra in joc)
I.3.i) Tragerile in/inspre safe-zone.
I.3.j) Introducerea unei replici nemarcate in joc (testarea si marcarea sunt explicate mai jos)
I.3.k) Folosirea incarcatoarelor de tip high-cap (cu rotita).



II. Caracteristici generale:

II.1.a) Acesta este regulamentul clubului sportiv ACT din Timisoara. Prin intermediul membrilor, el va fi impus si respectat la toate jocurile organizate de club. Participantii ocazionali la aceste jocuri isi dau implicit acceptul, si se obliga la respectarea prezentului regulament.
Acest regulament poate suferi modificari hotarate de ACT; ele vor fi ulterior aduse al cunostinta tuturor participantilor.
II.1.b) La fiecare joc va fi desemnat un Team-Lider pentru fiecare echipa din teren. Rolul acestora este de a lua nota de incalcarile regulamentului in echipa proprie. Daca ai observat o abatere notifica liderul echipei tale si acesta va lua masuri. Notificarea se va face intre runde sau in pauza de joc, NU in timpul jocului. Sub nici o forma nu discuta cu alti membrii si mai important nu reprosa autorului abaterea facuta!
II.1.c) Daca observi abateri la alti jucatori evita sa le copiezi. Daca altul e animal si isi da interesul sa strice ziua celorlalti jucatori, nu trebuie sa faci la fel! Calea corecta este raportarea la team-lider.
II.1.d) Prin grija membrilor ACT la fiecare joc vor fi disponibile banderole pentru fiecare jucator:
- rosu/albastru/verde pentru identificarea echipelor
- death-rag pentru jucatorii “morti”

II.2. Marcarea replicilor: replicile participante la jocuri organizate de ACT vor fi marcate cu un sticker auto-adeziv, aplicat pe replica in urma testarii acesteia la cronograf de catre membrii ACT. Acest sticker va contine infrmatii despre intervalul de putere in care se incadreaza replica, MED’ul si restrictiile aferente referitoare la modul de foc si accesul in unele zone (de exemplu la CQB).
Marcarea este obligatorie indiferente de natura replicii (pistol, SMG, rifle, sniper; gaz, electric, spring)

II.3 Explicatii pentru situatii speciale:
II.3.a)BANG-ul: este optional atat timp cat se respecta MED-ul. Ramane la latitudinea voastra daca ziceti "BANG" sau trageti .
Nu exista BANG multiplu , daca sunt mai multe tinte , trageti (atat timp cat respectati med-ul) .
Nu exista BANG din fata, riscati mult sa va raniti. Indiferent daca adversarul este sau nu este constient de prezenta ta (este contradictie cu "stand-off", explicat ulterior)
Se zice "BANG" doar din spate sau pozitii adiacente.
Subliniez : se zice "BANG" .. Nu "psss" , "hei" , "coaie" sau altele...
II.3.b) Knife-kill: se considera kill valid atingerea adversarului care nu este constient de prezenta ta. Contactul trebuie mentinut 3 secunde. de la prima atingere victima trebuie sa ramana imobila, fara sa scoata nici un sunet.
II.3.c) STAND-OFF-ul: Atunci cand 2 adversari se intalnesc fata in fata, fiind sau nefiind constienti unul de prezenta celuilalt se considera "STAND-OFF" si atunci se aplica "Parle"-ul (explicat mai jos) sau vor pleca inspre baza lor, fiind morti amandoi (se stabileste in functie de scenariu).
Atrag atentia: Nu conteaza daca inamicul nu este constient de prezenta ta, daca nu ai tras atunci te supui regulii. NU CONTEAZA IN CE PARTE ARE INDREPTATA ARMA, UNDE SE UITA, SAU ORICE ALT MOTIV "PLAUZIBIL".
Este recomandabil ca atunci cand stiti ca un inamic se apropie cu fata spre voi sa scoateti side-arm (fara MED in situatia asta) sau sa va indepartati pentru a respecta MED-ul si sa trageti intr-o parte protejata .
O lovitura la fata este legala dar va fi pedepsit moral (sau in timp de stat pe bara ) cel care va face abuz de asa ceva (pentru ca este mai onorabil sa accepti un stand-off decat sa ranesti pe cineva, iar airsoft-ul cere si educa onoarea). Cand alta solutie nu exista este acceptata lovitura la cap.
II.3.d) PARLE-ul: O regula foarte simpla si utila : 2 adversari sau mai multi pot cadea verbal de acord cand o situatie este foarte periculoasa sau imposibila si sa se indeparteze la o distanta stabilita de comun acord. Arbitraj nu exista aici si puteti negocia.

II.4. Caracterul jocurilor publice: Clubul Sportiv ACT organizeaza regulat jocuri publice, la care participarea este libera pentru orice doritor. Aceste jocuri sunt organizate la locatiile detinute legal de ACT, si se desfasoara in conformitate cu prezentul regulament, sub supravegherea membrilor ACT.
Participarea jucatorilor ne-membrii ACT are caracter de invitatie si poate fi refuzata arbitrar in urma deciziei Consiliului de Administratie al clubului; participarea implica respectarea regulamentului de joc ACT si a normelor de siguranta impuse de organizatori, precum si costurile aferente anuntate.
Motto’ul ACT pentru jocurile publice: “vine cine vrea, si nu mai vine cine vrem”.

II.5. Inchirierea replicilor la jocurile organizate de ACT:
II.5.a) Persoana care inchiriaza o replica isi asuma raspunderea pentru cel/cea caruia i-a inchiriat si se expune riscului de a returna banii incasati in cazul in care respectivei persoane i se refuza participarea, in urma incalcarii regulamentului de joc sau a conduidei incompatibile cu standardele airsoftistice ale ACT.
II.5.b) Pentru fiecare replica inchiriata, proprietarul depune 10 lei din suma de chirie la fondul de club ACT.
Aceasta contributie un are legatura cu celelate cheltuieli legate de organizare, intrunite in taxa de joc.

II.6. Taxa de joc se achita de toti participantii (ACT sau ne-ACT) si este nereturnabila, indiferent de situatie. Cuantumul acesteia este de 10 Ron.



III. Replicile si MED-ul (distanta minima de angajare):
Note:
- limitarile pentru dimensiunea tevii interioare se refera la teava interna venita cu replica stock !
- masurarea vitezei bilei se face la iesirea din teava, cu bile de 0.20g si cu hop-up'ul dat la minim


III.1. replicile pana la 90m/s:
Limite dimensiune teava interioara: max 300 mm.
III.1.a) se permite orice fel de mod de foc, si in interiorul cladirilor (semi, burst, auto) daca intruneste simultan urmatoarele conditii:
- replica clasa SMG / CQB
- incarcator tip lowcap (max 50 bile)
- ROF de max 15 rps
replicile de acest tip vor avea un stiker anume. ACT isi rezerva dreptul de a refuza arbitrar incadrarea unei replici in aceasta categorie.
III.1.b) Celelalte tipuri de replici sunt restrictionate la semi (fara burst sau auto) in interior, iar in exterior sunt libere de restrictii.
MED urban indoors (CQB): 1 m (semi; in conditiile de la punctul "a": +burst, +auto)
MED urban outdoors: 1 m (semi, burst, auto)
MED padure: 1 m (semi, burst, auto)

III.2. replicile cu 90m/s - 110m/s :
Limite dimensiune teava interioara: max 460 mm.
Este permisa angajarea tintelor in INTERIORUL cladirilor dar indiferent de arma si de viteza numai single-fire! Adica "foc cu foc", niciodata burst sau auto.
In exterior tot sunt libere de restrictii.
MED urban indoors (CQB): 1 m (semi)
MED urban outdoors: 1 m (semi, burst, auto)
MED padure: 1 m (semi, burst, auto)

III.3. replicile cu viteza 110-125m/s :
Limite dimensiune teava interioara: 240-510 mm.
Este permisa angajarea tintelor aflate doar in EXTERIORUL cladirilor, sau a cladirilor in care nu se afla posesorul (angajament cladire1->cladire2, exterior->cladire, sau cladire->exterior).
In cladire se poate intra pentru a ocupa pozitii fixe la geam sau altele dar sub nici o forma nu este permisa angajarea tintelor din cladirea/camera/holul in care sunteti (interzis angajamentul cladire1->cladire1).
MED urban indoors (CQB): INTERZISA FOLOSIREA
MED urban outdoors: 10 m (semi, burst, auto)
MED padure: 7 m (semi, burst, auto)

III.4. replicile cu viteza 125m/s-140m/s:
Limite dimensiune teava interioara: min 350 mm.
Este permisa angajarea tintelor aflate doar in EXTERIORUL cladirilor, sau a cladirilor in care nu se afla posesorul (angajament cladire1->cladire2, exterior->cladire, sau cladire->exterior).
In cladire se poate intra pentru a ocupa pozitii fixe la geam sau altele dar sub nici o forma nu este permisa angajarea tintelor din cladirea/camera/holul in care sunteti (interzis angajamentul cladire1->cladire1).
Side-arm (pistol) obligatoriu.
MED urban indoors (CQB): INTERZISA FOLOSIREA
MED urban outdoors: 15 m (semi)
MED padure: 10 m (semi, burst)

III.5. replicile cu viteza 140m/s-170m/s

Limite dimensiune teava interioara: min 350 mm.
Alte restrictii: replica tip bolt-action (gaz/spring)
Este permisa angajarea tintelor aflate doar in EXTERIORUL cladirilor, sau a cladirilor in care nu se afla posesorul (angajament cladire1->cladire2, exterior->cladire, sau cladire->exterior).
In cladire se poate intra pentru a ocupa pozitii fixe la geam sau altele dar sub nici o forma nu este permisa angajarea tintelor din cladirea/camera/holul in care sunteti (interzis angajamentul cladire1->cladire1).
Side-arm (pistol) obligatoriu.
Suplimentar, sunt restrictionate la incarcatoare lowcap.
MED urban indoors (CQB): INTERZISA FOLOSIREA
MED urban outdoors: 25 m (semi)
MED padure: 20 m (semi)

III.6. grenade-launcher
MED: 3 m (indiferent de locatie sau viteza)



IV. Roluri

IV.1: CQB/scout/point man -> replica mica si usoara, tip SMG(sub-machinegun; ex: MP5, MP7, P90 etc), in general pentru "alergaci", pentru jucatori dinamici. range mic. precizia se poate imbunatati

IV.2: rifleman -> replica tip assault rifle: M4, AK, Steyr AUG. range si precizie bune, pentru "om bun la toate"

IV.3: DM (designated marksman) -> replici tip DMR (DM rifle). mai lungi, mai incomode, au precizie si range foarte mare. pentru jucatori mai statici, care joaca la sharpshooting.

IV.4: sniper -> replica bolt action, tip sniper. semiautomata, incarcare manuala, cea mai mare precizie, cel mai mare range. jucator "stealth", sharpshooting extrem.

IV.5: heavy support -> replica tip SAW, mare, grea, foarte incomoda, range mediu, precizie mai de loc, mod full auto cu magazin pentru mii de bile. practic poti sa tragi fara sa te opresti.

IV.6: scut balistic -> purtatorul de scut balistic poate detine doar pistol. Greutatea minima a scutului trebuie sa fie de 5 kg.



V. Echipament necesar pentru joc

V.1. Echipament obligatoriu:
- o pereche ochelari de protectie (testati !!!)
- replica de arma, tip airsoft (imprumutata, inchiriata, proprie)
- o bucata de material colorat strident (death-rag) "carpa-mortii" se ia in mana sau se pune pe cap dupa ce ai murit pentru a evita rostitul din 5 in 5 metri a cuvantului "Mort" sau pur si simplu pentru a "umfla" sansele de a nu-ti mai lua bila dupa ce esti mort si te indrepti spre baza (sau orice altceva)

V.2. Echipament recomandat:
- bocanci (ajuta la prevenirea entorselor si a intratului cuielor ruginite in picioare)
- uniforma camuflaj, imitatie militara
- masca (neopren, plastic etc.) ajuta la pastrarea dintilor in gura si la evitarea urmelor (nu foarte grave) care pot aparea dupa un head-shot elegant.
- manusi: foarte utile, dosul palmei este una din zonele cele mai dureroase la impact
- sapca/batic/palarie/bonnie-hat/casca: la fel ca manusile, protejeaza o zona sensibila



VI. Repercusiuni:

VI.1. pentru utilizarea armelor de catre un jucator mort in timpul unui joc in desfasurare (si, implicit derutarea jucatorilor inca activi in joc) “plata” este pauza 2 runde pentru jocurile normale si 20 de minute pentru jocurile cu respawn

VI.2. pentru strigat/discutat in timpul jocului/reprosuri/certuri “plata” este pauza 2 runde pentru jocurile normale si 20 de minute pentru jocurile cu respawn

VI.3. pentru incalcarea/ignorarea celorlalte reguli de joc, jucatorul in cauza se expune la situatii defavorizate in scenariile complexe (ex: VIP, ostatec, etc)

VI.4. pentru incalcarea repetata a regulilor va fi trecut pe “lista neagra” si i se va retrage dreptul de participare la jocurile organizate de Airsoft Club Timisoara.



VII. Glosar regulament:
- friendly-fire: foc (bila) tras de un coechipier
- blind-fire: metoda de tragere "dupa colt", "peste deal", sau orice forma de utilizare a replicii fara a vedea in momentul apasarii tragaciului intregul traseu pe care il va parcurge bila (directia)
- MED (Minimum Engagement Distance): distanta minima (in fuctie de puterea replicii) necesara pentru a pute trage intr-un adversar.
- bang-kill: medota de eliminare a unui inamic prin surprindere, fara a face uz de replica.
- stand-off: intalnire intre 2 adversari, in care ambii se observa reciproc. in aceasta situatie se considera un “bang” reciproc, sau se poate aplela la “parle”
- parle: 2 adversari sau mai multi pot cadea verbal de acord cand o situatie este foarte periculoasa sau imposibila si sa se indeparteze la o distanta stabilita de comun acord. Arbitraj nu exista aici, se negociaza pe loc.
- safe-zone: zona de joc in care se strang jucatorii "morti", se tin echipamentele, efectele personale, etc. in aceasta zona nu se utilizeaza replicile de airsoft.
- CQB (Close Quarters Battle): joc desfasurat in interiorul cladirilor, de regula in spatii reduse ca suprafata (birouri, camere). Este supus unor limitari speciale referitoare la puterea replicilor si modurile de foc acceptate.
- urban: zona de joc urbana/rurala, in care jocul se desfasoara pe langa, printre si prin apropierea unor cladiri.
- outdoor: zona de joc deschisa (padure, campie, deal, munte, etc) fara efecte si artefacte ale civilizatiei (cladiri, civili, masini, etc)
- semi: foc cu foc, single-fire
- burst: salva de 3-5 bile consecutive, trase pe modul auto.
- auto: foc continuu, full-auto
- high-cap: incarcatoare de capacitate mare, cu rotita. Cu acest tip de incarcator se livreaza de regula replicile. Sunt interzise la jocurile ACT, si in general la orice event.
- mid-cap/low-cap/real-cap: incarcatoare de capacitate redusa, cu realism ridicat.
- rps (rounds per second): unitate de masura a ratei de foc
- ROF (rate of fire): rata de foc. se masoara in "rps", si practic se refera la numarul de bile pe care o replica le trage intr-o secunda


=================================================================================
discutii, sugestii, lamuriri suplimentare aici.

vizitati si sectiunea de "Recomandari". Acestea nu sunt imperative, dar sunt sanatoase :wink:

de asemenea, vizitati sectiunea de "Reglementari speciale pentru zone de joc". acestea au caracter de regula, nu sunt optionale.

----------------------------
Varsta minima fara tutore: 18 ani
Varsta minima cu tutore sau cu acceptul in scris al unui parinte: 14 ani
eripitur persona, manet res...

User avatar
sharpE
ACT - Vierme
Posts: 3605
Joined: 22 Dec 2008, 21:17
Location: Timisoara
Contact:

Re: Regulamentul de joc ACT

#2 Post by sharpE » 29 Oct 2010, 13:52

adaugat de Tud, la votul ACT:
obligativitatea death-rag'ului. verificati sectiunea "V. Echipament necesar pentru joc"
eripitur persona, manet res...

User avatar
kix
ACT - Vierme
Posts: 2320
Joined: 10 Dec 2008, 01:51
Location: Timisoara
Contact:

Re: Regulamentul de joc ACT

#3 Post by kix » 11 Apr 2011, 20:49

- O replica poate fi incadrata la o anumita categorie ( ex: smg, assault rifle, dmr ) doar daca exista corespondent in real steel world pt aceeasi categorie.
basist pana la "hit"
read the bible: http://mackila.com/airsoft/atp/

User avatar
kix
ACT - Vierme
Posts: 2320
Joined: 10 Dec 2008, 01:51
Location: Timisoara
Contact:

Re: Regulamentul de joc ACT

#4 Post by kix » 08 Aug 2011, 23:12

> DMR/Sniper - SIDEARM OBLIGATORIU
basist pana la "hit"
read the bible: http://mackila.com/airsoft/atp/

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest